marți, 9 octombrie 2012

Marketing pe Twitter: exemple de succes

Reprezentantii Twitter au participat la Advertising Week (Saptamana publicitatii) din New York, unde au anuntat lansarea unei noi functionalitati pentru branduri, care le va permite incorporarea in tweets a sondajelor. Tot la acest eveniment, acestia au prezentat cateva exemple de campanii de succes de marketing pe Twitter, precum si datele care, spun ei, arata ca Twitter este cea mai buna platforma pentru publicitate online.

Conform reprezentantilor Twitter, datele retelei sociale arata ca reteaua de microblogging este cea mai buna platforma pentru publicitate online



Astfel, conform datelor prezentate, a fost nevoie de trei ani, doua luni, si o zi pentru ca Twitter sa ajunga la un miliard de tweets. Acum, pe zi sunt generate mai mult de 400 de milioane de tweets. 60% din utilizatorii Twitter acceseaza platforma de microblogging de pe dispozitive mobile, iar peste 50% din baza de utilizatori urmaresc mai mult de sase marci. Motivul principal pentru care utilizatorii urmaresc companiile este de a profita de reducerile sau gratuitatile oferite prin reteaua sociala, dar si accesul la continut exclusiv constituie un motiv.

Citeste si "Cele mai recente date Twitter: 60% din utilizatori acceseaza reteaua sociala de pe dispozitive mobile"


Ca exemplu a ce poate face Twitter pentru branduri si figurile publice, Shane Steele, seful departamentului de vanzari al Twitter, a dat exemplul soferului NASCAR Brad Keselowski, care a obtinut peste 100.000 de followers in urma publicarii unei fotografii a unui accident la cursa Daytona 500. Tide, sponsor al cursei, a dat retweet imaginii si a pornit un concurs de scriere a unei legende (caption) pentru fotografie. In cateva zile, acest concurs s-a transformat intr-o campanie TV.

Conform datelor prezentate de Shane Steele, peste 50% din totalul utilizatorilor Twitter urmaresc mai mult de sase marci, iar unul din motivele pentru care utilizatorii urmaresc companiile este de a profita de reducerile sau gratuitatile oferite prin reteaua sociala, dar si pentru acces la continut exclusiv. De exemplu, Bonobos, un brand de imbracaminte pentru barbati, a lansat recent "Twixlusive" campanie care vizeaza vanzarea unei noi linii de pantaloni. Ideea campaniei a fost publicarea unei oferte de 24 de ore, disponibila numai pe Twitter si sprijinita cu o serie de tweets promovate. Bonobos a deblocat oferta numai dupa ce tweets promovate au primit 49 de retweets. Rezultatul a fost un randament al investitiilor (ROI - return on investment) de 1.200%, precum si o rata de achizitie a clientilor de 13 ori mai eficienta decat pe celelalte canalele de marketing folosite.

Citeste si "Jurnalism si social media: 28% dintre jurnalistii din Marea Britanie 'nu pot lucra fara social media'"


Shane Steele a subliniat un alt exemplu bun de campanie de marketing desfasurata pe Twitter, de data aceasta a companiei American Express, si anume programul de sincronizare AMEX. Ideea campaniei a fost de a permite brandurilor sa promoveze oferte speciale pe Twitter, valabile exclusiv utilizatorilor care folosesc anumite hashtags. De exemplu, in cazul in care un utilizator folosea hastag-ul "#AmExWholeFoods", acesta primea in mod automat o reducere de 20% pentru achizitiile viitoare de la Whole Foods, daca plateau cu cardul AMEX.

Un ultim exemplu de marketing pe Twitter oferit de Shane Steel este cel al schimbului neplanificat de replici dintre Oreo si AMC Theatre, care a generat peste1800 de retweets. Totul a inceput atunci cand Oreo a invitat publicul sa ia cu ei Oreo la filme, iar contul Twitter al AMC, pornind de la ideea ca oamenii nu ar trebui sa aduca la filme produse alimentare cumparate din afara cinematografului, a raspuns "Nu e bine, prajiturico (Not cool, cookie.)" Oreo a ripostat, publicand mesajul "Destul de corect, AMC, nu uri jucatorul, uraste jocul (Fair enough, AMC, don't hate the player, hate the game)", AMC raspunzand "Sa inceapa jocul! (Game on!)". Acest rezultat bun a fost posibil, conform persoanei care administreaza prezenta social media a AMC, deoarece Twitter permite companiilor sa reactioneze in timp real, sa identifice o oportunitate si sa raspunda.

sursa: cnet
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: