miercuri, 18 iulie 2012

Topul social media in functie de satisfactia consumatorilor: Google+ pe locul 1, Facebook pe ultima pozitie

ACSI (American Customer Satisfaction Index - Clasamentul satisfactiei consumatorilor din America) masoara activitatea companiilor din punctul de vedere al satisfactiei consumatorilor. Datele de anul acesta, pe segmentul social media, sunt neasteptate: Google+ ocupa prima pozitie, urmat de Pinterest, Twitter si LinkedIn. Facebook dezamageste, clasandu-se pe ultimul loc.


In clasamentul satisfactiei utilizatorilor, Google Plus ocupa pozitia 1, in timp ce Facebook se afla pe ultimul loc


Google+, prima pozitie, urmat de Pinterest


In topul ACSI, in care scorul 100 indica satisfactia absoluta a consumatorilor, Google+ a reusit sa insumeze 78 de puncte. Altfel spus, este o retea de nota 8-9. Acest rezultat plaseaza reteaua sociala lansata de Google in fata Pinterest (69 de puncte), Twitter (64 de puncte), LinkedIn (63 de puncte) si Facebook (61 de puncte).


Google+ este la egalitate cu Wikipedia, site care a fost inclus in categoria social media, desi nu este o retea sociala. Pe locul doi, cu 73 de puncte, s-a clasat YouTube, apartinand tot de Google.


Topul ASCI al retelelor social: Google+ pe prima pozitie, Facebook pe ultima


Timeline-ul, reclamele si problemele legate de dreptul la intimitate au afectat rezultatele Facebook



Scorul obtinut de Facebook a scazut cu 5 puncte fata de anul trecut. "Introducerea Timeline-ului a fost criticata de majoritatea utilizatorilor inca de la lansarea acesteia, in september 2011. Opinia generala este ca Facebook face modificari frecvente si inutile, pe care utilizatorii sunt obligati sa le accepte. Abia ce se obisnuiesc oamenii cu o schimbare, si alta este deja anuntata. Mai mult, intrebati ce le displace cel mai mult la Facebook, un numar semnificativ de intervievati au indicat Timeline-ul" au declarat reprezentantii ACSI.


Pe langa Timeline, scorul Facebook a fost afectat si de implementarea tot mai agresiva a reclamelor in reteaua sociala, precum si de temerile privind siguranta datelor personale. "Reclame intruzive, irelevante si repetitive. 19% din utilizatori spun ca reclamele strica experienta utilizatorilor cu reteaua sociala. Pe langa aceasta categorie de nemultumiri, mentionate des sunt si problemele legate de dreptul utilizatorilor la intimitate. Aproape 50% din intervievati au dat nota 5 din 10 eforturilor Facebook pentru siguranta datelor" au mai spus reprezentantii ACSI.


Avantajele Google+: siguranta datelor, lipsa reclamelor si experiente pozitie pe dispozitive mobile



Punctele la care Facebook a primit note proaste sunt punctele la care Google Plus sta bine. O mai buna siguranta a datelor personale, lipsa reclamelor intruzive si designul bun al retelei pentru dipozitive mobile sunt argumentele care au convins utilizatorii sa claseze Google+ pe primul loc. Conform ACSI, "consumatorii considera ca Google trateaza datele personale cu mai multa atentie decat Facebook. Intrebati ce nota dau interesului retelelor sociale pentru siguranta datelor, doar 18% au dat nota 9 sau 10 pentru Facebook, in timp ce Google a primit un vor pozitiv din partea a 42%din utilizatori. De asemenea, Facebook nu a reusit sa se dapteze pietei deschise de dispozitivele mobile, in timp ce aplicatiile Google Plus integreaza complet functionalitatile retelei sociale."


"Google+ nu afiseaza reclame si nu par a fi planuri de a include publicitate traditionala in reteaua sociala lansata de Google. Cu toate astea, rezultatele cautarilor, imbunatatite de datele din Google+ (+1), au un CTR (click through rate) din ce in ce mai mare. Serviciile Google devin deci tot mai valoroase, fara a afecta experienta utilizatorilor cu reteaua sociala prin introducerea unor reclame intruzive", mai apare in raportul ACSI.


Rezultatul general: satisfactia consumatorilor de social media inregistreaza valori scazute



Rezultatele ACSI sunt obtinute in urma analizei datelor provenite din intervievarea a 70.000 de utilizatori. Anul acesta a marcat al treilea an de publicare a raportului satisfactiei consumatorilor, iar datele la categoria social media au inregistrat o scadere medie de un punct. Scorul general al categoriei este de 69 de puncte, retelele sociale clasandu-se pe ultimele pozitii ale topului. Singurele categorii cu scor mai slab sunt companiile de servicii TV (66 de puncte), ziarele (65 de puncte) si companiile aeriene (65 points).


sursa: Marketing Land
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: