vineri, 6 iulie 2012

Topul industriilor pe Facebook, in functie de interactiunea cu fanii


O companie traieste sau moare in functie de modul in care stie sa comunice. Iar comunicarea eficienta nu presupune un flux de informatii unidirectional. Social media da publicului o voce, problema care se pune este, insa, daca stiu companiile sa asculte. Interesant in acest sens este topul industriilor pe Facebook, in functie de interactiunea cu fani. 

Facebook este una din retelele sociale principale pe care fanii companiile trebuie sa asculte mesajele fanilor



Social media este sociala. Este o expresie pe care imi place sa o folosesc, desi este un pleonasm. Asta deoarece concentreaza si explica atat de bine ce multi oameni de marketing nu inteleg. Retelele sociale nu sunt un canal de comunicare unidirectional, nu sunt (doar) o sursa ieftina (sub nici o forma gratuita) de trafic sau (doar) o unealta SEO. Sunt platforme de comunicare si noi paradigme sociale.

Ca atare, ce da viata prezentei unei companii pe social media este cat de bine tine cont de aspectul social al mediului in formularea strategiei de comunicare. O evaluare a eficientei activitatii pe retelele sociale trebuie facuta in functie de nivelul de interactiune pe care compania reuseste sa o intretina cu utilizatorii si de modul in care stie sa ii si asculte, nu doar sa le vorbeasca.

Social Bakers a publicat datele acumulate despre activitatea pe paginile Facebook intr-un top al interactiunii dintre companii si public. Aceasta interactiune, dinspre pagina spre fani, tine de strategia de comunicare adoptata, de contextul socio-cultural, dar si de industria din care face parte compania. Din punctul de vedere al ratei de raspuns la mesajele fanilor,  in functie de industrie, in frunte se afla liniile aeriene si companiile de telecomunicatii, iar codase sunt companiile media.


Citeste si TOP 20 tari in client service prin Facebook


Top 10 al industriilor (pentru realizarea caruia s-au folosit date culese pe o perioada de trei luni, intre 1 martie si 30 mai 2012) arata astfel:


Rata de raspuns a companiilor pe Facebook, in functie de industria in care activeaza


In cadrul fiecarei industrii se disting, ca lideri mondiali sau pe ultimele pozitii, urmatoarele companii:

Companii aeriane:
  • KLM, rata de raspuns 94.14%
  • US Airways, rata de raspuns 0%
Telecomunicaţii:
  • Claro, rata de raspuns 96.99%
  • Free Mobile (Officiel), rata de raspuns 0% 
Automobile:
  • Chevrolet Columbia, rata de raspun 77.78%
  • Ferrari, rata de raspuns 0% 
Moda: 
  • Next, rata de raspuns 90.45%
  • Nike Football,  rata de raspuns 0%
Finante:
  • DNB, rata de raspuns 94.95%
  • Banca Comerciala Romana, rata de raspuns 0%
Bauturi alcoolice: 
  • Cervecería Kross, rata de raspuns 88.35%
  • BrahmaVasco, rata de raspuns 0.10%
Electronice: 
  • Acer Indonezia, rata de raspuns 95.05% 
  • Nikon, rata de raspuns 0% 
Retail: 
  • Trendyol, rata de raspuns 88.15% 
  • Burger King, rata de raspuns 0.07%
Media: 
  • Yes Comedy, rata de raspuns 84.80%
  • Google, rata de raspuns 0%

Companiile americane, cele mai mici rate de raspuns


In acest top social media al eficientei comunicarii cu fanii, indiferent de industrie, companiile americane se regasesc pe pozitii codase. Exemple:

  • EBay, rata de raspuns 4.80%
  • BlackBerry, rata de raspuns 4.12%
  • US Airways, rata de raspuns 0%
  • Chevrolet, rata de raspuns 2.62%
  • Victoria Secret, rata de raspuns 4.76% 
  • Adidas Originals, rata de raspuns 0.27%

Marile companii, la coada clasamentului


Alt lucru care se poate observa este ca marile companii desfasoara activitati foarte slabe de marketing social, social customer care si orice activitate conexa retelelor sociale. Desigur, nu se aplica pentru toate brand-urile de renume, dar:


  • Youtube, rata de raspuns 0%
  • CNN, rata de raspuns 2.76%
  • Starbucks, rata de raspuns 2.59%
  • Burger King, rata de raspuns 0.07
  • Mercedes-Benz, rata de raspuns 0%
  • BMW, rata de raspuns 4.79% 
etc.

Banca Comerciala Romana si Kiss FM, reprezentantele Romaniei in (ultimele pozitii din) top


Doua companii romanesti sunt mentionate, pe ultimele pozitii ale clasamentului. La capitolul finante, Banca Comerciala Romana apare cu o rata de raspuns de 0%, iar la capitolul media Kiss FM, cu o rata de 0.19%.
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: